За регистрация на ново сдружение са необходими следните документи:
- Устав на сдружението – уставът има основно значение и трябва да съдържа всички основни елементи на сдружението – наименование, седалище, цел, предмет на дейност, органи на управление, техните правомощия, възникване и прекратяване на членство и др.
- Решение за учредяване на сдружението, подписано от ръководещия заседанието и лицето, изготвило протокола, и списък на учредителите със саморъчен подпис на всяко лице
- Решение на учредителите за избор на управителен орган на сдружението
- Решение на учредителите или на съответния орган на сдружението за избор на представляващ/и
- Образци (спесимени) от подписите на лицата, които представляват сдружението
- Доказателства за извършените първоначални имуществени вноски ако такива са предвидени – ако в устава не е предвидено задължение за внасяне на имуществени вноски, сдружението може да се образува и без първоначално имущество
- Документ за внесена държавна такса, освен ако таксата е платена по електронен път