С развитието на информационните технологии все повече стоки и услуги започнаха да се предлагат чрез Интернет. Ако вие сте собственик на магазин за електронна търговия или възнамерявате да стартирате такъв бизнес е хубаво да знаете, че:
- Политиката за защита на лични данни, или т.н. „Политика за поверителност“ е задължителна част от всеки един уебсайт или мобилно приложение. Тя трябва да има определено съдържание, което да отговаря на изискванията на Регламент №2016/679 (GDPR), който урежда правилата за защита на физическите лица във връзка с обработването на личните им данни.
- Документът трябва да бъде поставен на видно място в уебсайта ви и потребителите да имат лесен достъп до него.
- Комисията за защита на лични данни е органът, който следи за спазване на законодателството в областта на личните данни. Тя най-често действа по сигнал, например от ваши конкуренти или от недоволен клиент. В случай, че установи незаконосъобразно обработване на лични данни, тя е компетентна да налага глоби и имуществени санкции, които могат да достигнат до 20 000 000 EURO, а в случай на предприятие – до 4% от общия му годишен световен оборот за предходната година.
Услугата, която предлагаме включва:
- Изготвяне на подробна „Политика за защита на лични данни“, която да е изцяло съобразена с вашата дейност и с това какви и колко лични данни обработвате. Документът ще е съставен индивидуално за вас и ще отговаря на всички изисквания на действащото законодателство, включително новият Регламент за защита на лични данни - GDPR.
- Консултация от адвокат по въпроситe, които ви интересуват във връзка със защита на личните данни и прилагане на законодателството в тази материя.